Igår på öppna förskolan gick Elvia omkring med gåvagnen och då satte vi Axel där i men det vart för tungt :)
Visar inlägg med etikett Elvia. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Elvia. Visa alla inlägg
onsdag 11 januari 2012
lördag 7 januari 2012
Noll komma noll!
Så mycket har det blivit skrivet men det har varit jul och nyår och massa planerande av mammas 50 årsfest ikväll!!
Längtar nåt så grymt!
Mamma har vart ledig sen den 23 december och vi har träffats nästan varje dag:)
Det har vart jättemysigt och roligt att ha nåt att göra på dagarna.
Våra trogna vänner Linda och Axel har varit uppe i Sundsvall så jag uppskattar sällskapet då Tony bara vart ledig en dag!
Jag ska skriva ett längre inlägg med bilder från både jul och nyår:)
Men inte idag, för idag är det fest:)
Bjuder på lite iPhone bilder iaf:)
Längtar nåt så grymt!
Mamma har vart ledig sen den 23 december och vi har träffats nästan varje dag:)
Det har vart jättemysigt och roligt att ha nåt att göra på dagarna.
Våra trogna vänner Linda och Axel har varit uppe i Sundsvall så jag uppskattar sällskapet då Tony bara vart ledig en dag!
Jag ska skriva ett längre inlägg med bilder från både jul och nyår:)
Men inte idag, för idag är det fest:)
Bjuder på lite iPhone bilder iaf:)
onsdag 7 december 2011
Titta hon kryper=)
Här klättrar hon=)
Här kryper hon..
IKEA
Vi har haft mycket mysigt på Ikea idag:)
Vi fikade väldigt billigt och köpte massor för lite pengar!
Perfekt:)
Elvia lekte i deras lekhörna:)
Vi fikade väldigt billigt och köpte massor för lite pengar!
Perfekt:)
Elvia lekte i deras lekhörna:)
lördag 3 december 2011
Liten gos
Idag har vi en liten tjej som ska ha kroppskontakt precis hela tiden.
Mej eller Tony spelar ingen roll, bara hon får vara nära..
Det är ju hur gosigt som helst!
Men lite svårt att få något gjort, men vad gör det, det finns ju en morgondag också:)
Så idag spenderas dagen i soffan och just nu visas min favorit sport HANDBOLL på tv:n.
Tjejernas vm går just nu och jag älskar det :)
Elvia ligger i sin onepiece med nappen i mun och tittar förtrollat.
Mej eller Tony spelar ingen roll, bara hon får vara nära..
Det är ju hur gosigt som helst!
Men lite svårt att få något gjort, men vad gör det, det finns ju en morgondag också:)
Så idag spenderas dagen i soffan och just nu visas min favorit sport HANDBOLL på tv:n.
Tjejernas vm går just nu och jag älskar det :)
Elvia ligger i sin onepiece med nappen i mun och tittar förtrollat.
fredag 2 december 2011
En gång i timmen!!!
Say no more....
Hon har vaknat en gång i timmen inatt!
Idag är jag slut som artist...
Hon har vaknat en gång i timmen inatt!
Idag är jag slut som artist...
torsdag 1 december 2011
En stor dag!
Idag den 1 december har min lilla dotter kommit till ett viktigt steg i sitt liv.
Hon har lärt sej krypa, det har varit på gång länge men hon har inte riktigt varken vågat eller haft motoriken.
Men idag tog hon steget och kröp över sin lekmatta bort till mej på andra sidan.
När hon kom ända fram till mej vart hon både glad och ledsen, för lite läskigt är det.
De va med skräckblandad förtjusning hon provade igen, och de gick ! :)
Men bara på mattan för parketten är alldeles för hal:)
Nu ligger en helt utslagen hjälte och sover i min famn:)
Älskade älskade unge!
Hon har lärt sej krypa, det har varit på gång länge men hon har inte riktigt varken vågat eller haft motoriken.
Men idag tog hon steget och kröp över sin lekmatta bort till mej på andra sidan.
När hon kom ända fram till mej vart hon både glad och ledsen, för lite läskigt är det.
De va med skräckblandad förtjusning hon provade igen, och de gick ! :)
Men bara på mattan för parketten är alldeles för hal:)
Nu ligger en helt utslagen hjälte och sover i min famn:)
Älskade älskade unge!
onsdag 23 november 2011
Face it Jennie!
Hon klarar inte dina idiotiska försök till rutiner !
Okej, hon är för liten.. Vi väntar en månad och gör ett nytt försök.
Men man är väl ingen dålig förälder för att man gör ett försök?
Fick föresten lite välbehövlig hjälp med tvätten idag ! :)
Okej, hon är för liten.. Vi väntar en månad och gör ett nytt försök.
Men man är väl ingen dålig förälder för att man gör ett försök?
Fick föresten lite välbehövlig hjälp med tvätten idag ! :)
tisdag 22 november 2011
Rutinerna fortsätter och sängen är sänkt
Hon sov mellan 20.00 och 08.00!
Wohooo... De verkar funka..
Idag fick vi lite förmiddagsbesök av Linda och Axel så nu är och var Jon ganska trött.
Hon är fortfarande rejält snorig och de tar ju också på krafterna.
Men hon har iaf sovit mellan 10.30 - 11.30 och nu sover hon igen, hoppas hon sover ordentligt nu så hon inte blir så grinig i eftermiddag.
Jag sänkte sängen idag och de va populärt:)
Hon reser sej inte själv än men hon står stadigt när jag hjälper henne upp.
Hon åt en hel burk med mat idag:)
Fått pappas aptit tror jag;)
Pasta med tomat och mozzarella bjöds det på idag, tydligen va de gott;)
Wohooo... De verkar funka..
Idag fick vi lite förmiddagsbesök av Linda och Axel så nu är och var Jon ganska trött.
Hon är fortfarande rejält snorig och de tar ju också på krafterna.
Men hon har iaf sovit mellan 10.30 - 11.30 och nu sover hon igen, hoppas hon sover ordentligt nu så hon inte blir så grinig i eftermiddag.
Jag sänkte sängen idag och de va populärt:)
Hon reser sej inte själv än men hon står stadigt när jag hjälper henne upp.
Hon åt en hel burk med mat idag:)
Fått pappas aptit tror jag;)
Pasta med tomat och mozzarella bjöds det på idag, tydligen va de gott;)
måndag 21 november 2011
Mamma- Elvia 1-0
Yes!
Jag lyckades!
Hon somnade 20.00..:)
Hon somnade i cirka 10 min på eftermiddagen när vi åkte till affären och det räckte för att hon skulle orka till 8.
Hon badade och sen en flaska välling sen sängen:)
Nu får jag ha en kväll i soffan med ensam mamma söker och sen lite syrianskt bröllop:)
Jag lyckades!
Hon somnade 20.00..:)
Hon somnade i cirka 10 min på eftermiddagen när vi åkte till affären och det räckte för att hon skulle orka till 8.
Hon badade och sen en flaska välling sen sängen:)
Nu får jag ha en kväll i soffan med ensam mamma söker och sen lite syrianskt bröllop:)
Rutiner... mm precis!
Våra rutinförsök går väl sådär.
Hittills idag har hon sovit mellan 10-11 och 13.45- 14.14...
Alltså alldeles för lite! Så nu har jag en trött och gnällig bebis som kommer vilja sova snart igen vilket kommer resultera i en vaken kväll!
Vilket kommer resultera i att hon kommer vägra sova i sin säng när vi ska sova allihop och det ger oss en lite knackligare sömn med sparkar i ansiktet och pillande i håret.
Men va gör väl det när man har världens finaste unge :)
Vi provar imorrn igen:)
Hittills idag har hon sovit mellan 10-11 och 13.45- 14.14...
Alltså alldeles för lite! Så nu har jag en trött och gnällig bebis som kommer vilja sova snart igen vilket kommer resultera i en vaken kväll!
Vilket kommer resultera i att hon kommer vägra sova i sin säng när vi ska sova allihop och det ger oss en lite knackligare sömn med sparkar i ansiktet och pillande i håret.
Men va gör väl det när man har världens finaste unge :)
Vi provar imorrn igen:)
söndag 20 november 2011
Börjar sova mindre...
Nu har vi börjat försöka få in lite rutiner här hemma, mitt mål varje dag är två sovningar per dag.
En på förmiddagen och en på eftermiddagen..
Idag gick de perfekt!
Hon sov 1,5 på förmiddagen och sen blev de kanske 40 min bara på väg hem till mamma.
Sen kämpade vi i bilen hem från mamma med att hålla henne vaken.
Det är inte det lättaste kan jag meddela, jag såg nog ganska rolig ut när jag sjöng och flummade med henne.
Men de gick! Hon va vaken tills vi kom hem sen fick hon pyjamas och välling sen har hon sovit sen 8:)
Annars vill hon gärna sova en halvtimme ungefär vid 6-7 tiden men då håller hon låda till 22-23 och det vill vi helst inte:)
Så vi försöker va världens roligaste föräldrar vid middagsdax :)
Bada är ju en favorit så de brukar bli det eller bokläsning i sina fina böcker, de gillar hon:)
Imorrn fyller Elvias farbror Anders 20 år, grattis önskar vi honom.
En på förmiddagen och en på eftermiddagen..
Idag gick de perfekt!
Hon sov 1,5 på förmiddagen och sen blev de kanske 40 min bara på väg hem till mamma.
Sen kämpade vi i bilen hem från mamma med att hålla henne vaken.
Det är inte det lättaste kan jag meddela, jag såg nog ganska rolig ut när jag sjöng och flummade med henne.
Men de gick! Hon va vaken tills vi kom hem sen fick hon pyjamas och välling sen har hon sovit sen 8:)
Annars vill hon gärna sova en halvtimme ungefär vid 6-7 tiden men då håller hon låda till 22-23 och det vill vi helst inte:)
Så vi försöker va världens roligaste föräldrar vid middagsdax :)
Bada är ju en favorit så de brukar bli det eller bokläsning i sina fina böcker, de gillar hon:)
Imorrn fyller Elvias farbror Anders 20 år, grattis önskar vi honom.
fredag 18 november 2011
Nog säger hon mamma allt :)
Hon har hållt på länge med mammamammma osv men dom sista dagarna har de kommit klockrena mamma!
Och imorse när hon vaknade va hon lite ledsen och då kom ett snyftande mamma..
Hon säger också hej, de har hänt flera gånger när jag kommit till hennes säng när hon har sovit så kommer de ett litet hej.. Fast de låter mest hiij.
När vi va på BVC och väntade i väntrummet och vår sköterska kom så sa hon också hiij.. :)
Kanske inte jätte märkligt att hon börjar prata eftersom hon har en mamma som aldrig slutar prata:)
Och imorse när hon vaknade va hon lite ledsen och då kom ett snyftande mamma..
Hon säger också hej, de har hänt flera gånger när jag kommit till hennes säng när hon har sovit så kommer de ett litet hej.. Fast de låter mest hiij.
När vi va på BVC och väntade i väntrummet och vår sköterska kom så sa hon också hiij.. :)
Kanske inte jätte märkligt att hon börjar prata eftersom hon har en mamma som aldrig slutar prata:)
söndag 6 november 2011
Namnbyte...
Jag har bytt namn på bloggen..
Jag tycker mer de passar att den heter Lilla Elvias dagbok..
När hon va en liten spädis så va hon min prinsessa, min lilla docka som låg där så vacker.
Nu har hon fått en personlighet och jag kan säga att hon är lik mej i sättet, och jag är verkligen ingen prinsessa...=)
Hon röjer, sliter och är inte rädd för nånting, här har vi en framtida vilding...=)
Jag tänkte gå in på det känsliga ämnet GENUS nån dag men inte idag, vet nämligen att många tror att bara för jag har klätt henne i rosa så kommer jag uppfostra henne till en osjälvständig människa som är rädd för att bryta en nagel..Big no no!
Alla som känner mej vet att jag är inte rädd för att hugga i=)
Nog om detta, hon är numera även i bloggen mitt barn och inte min lilla docka =)
Vi tog en promenad till kyrkogården igår och tände lite ljus, så vackert=)
Jag tycker mer de passar att den heter Lilla Elvias dagbok..
När hon va en liten spädis så va hon min prinsessa, min lilla docka som låg där så vacker.
Nu har hon fått en personlighet och jag kan säga att hon är lik mej i sättet, och jag är verkligen ingen prinsessa...=)
Hon röjer, sliter och är inte rädd för nånting, här har vi en framtida vilding...=)
Jag tänkte gå in på det känsliga ämnet GENUS nån dag men inte idag, vet nämligen att många tror att bara för jag har klätt henne i rosa så kommer jag uppfostra henne till en osjälvständig människa som är rädd för att bryta en nagel..Big no no!
Alla som känner mej vet att jag är inte rädd för att hugga i=)
Nog om detta, hon är numera även i bloggen mitt barn och inte min lilla docka =)
Vi tog en promenad till kyrkogården igår och tände lite ljus, så vackert=)
| Morfar <3 |
| Från minneslunden där vi tände ljus får våra nära <3 |
| Här brinner ljus för farfar och mormor <3 |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





















