Hon klarar inte dina idiotiska försök till rutiner !
Okej, hon är för liten.. Vi väntar en månad och gör ett nytt försök.
Men man är väl ingen dålig förälder för att man gör ett försök?
Fick föresten lite välbehövlig hjälp med tvätten idag ! :)
Visar inlägg med etikett rutiner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett rutiner. Visa alla inlägg
onsdag 23 november 2011
tisdag 22 november 2011
Rutinerna fortsätter och sängen är sänkt
Hon sov mellan 20.00 och 08.00!
Wohooo... De verkar funka..
Idag fick vi lite förmiddagsbesök av Linda och Axel så nu är och var Jon ganska trött.
Hon är fortfarande rejält snorig och de tar ju också på krafterna.
Men hon har iaf sovit mellan 10.30 - 11.30 och nu sover hon igen, hoppas hon sover ordentligt nu så hon inte blir så grinig i eftermiddag.
Jag sänkte sängen idag och de va populärt:)
Hon reser sej inte själv än men hon står stadigt när jag hjälper henne upp.
Hon åt en hel burk med mat idag:)
Fått pappas aptit tror jag;)
Pasta med tomat och mozzarella bjöds det på idag, tydligen va de gott;)
Wohooo... De verkar funka..
Idag fick vi lite förmiddagsbesök av Linda och Axel så nu är och var Jon ganska trött.
Hon är fortfarande rejält snorig och de tar ju också på krafterna.
Men hon har iaf sovit mellan 10.30 - 11.30 och nu sover hon igen, hoppas hon sover ordentligt nu så hon inte blir så grinig i eftermiddag.
Jag sänkte sängen idag och de va populärt:)
Hon reser sej inte själv än men hon står stadigt när jag hjälper henne upp.
Hon åt en hel burk med mat idag:)
Fått pappas aptit tror jag;)
Pasta med tomat och mozzarella bjöds det på idag, tydligen va de gott;)
måndag 21 november 2011
Mamma- Elvia 1-0
Yes!
Jag lyckades!
Hon somnade 20.00..:)
Hon somnade i cirka 10 min på eftermiddagen när vi åkte till affären och det räckte för att hon skulle orka till 8.
Hon badade och sen en flaska välling sen sängen:)
Nu får jag ha en kväll i soffan med ensam mamma söker och sen lite syrianskt bröllop:)
Jag lyckades!
Hon somnade 20.00..:)
Hon somnade i cirka 10 min på eftermiddagen när vi åkte till affären och det räckte för att hon skulle orka till 8.
Hon badade och sen en flaska välling sen sängen:)
Nu får jag ha en kväll i soffan med ensam mamma söker och sen lite syrianskt bröllop:)
Rutiner... mm precis!
Våra rutinförsök går väl sådär.
Hittills idag har hon sovit mellan 10-11 och 13.45- 14.14...
Alltså alldeles för lite! Så nu har jag en trött och gnällig bebis som kommer vilja sova snart igen vilket kommer resultera i en vaken kväll!
Vilket kommer resultera i att hon kommer vägra sova i sin säng när vi ska sova allihop och det ger oss en lite knackligare sömn med sparkar i ansiktet och pillande i håret.
Men va gör väl det när man har världens finaste unge :)
Vi provar imorrn igen:)
Hittills idag har hon sovit mellan 10-11 och 13.45- 14.14...
Alltså alldeles för lite! Så nu har jag en trött och gnällig bebis som kommer vilja sova snart igen vilket kommer resultera i en vaken kväll!
Vilket kommer resultera i att hon kommer vägra sova i sin säng när vi ska sova allihop och det ger oss en lite knackligare sömn med sparkar i ansiktet och pillande i håret.
Men va gör väl det när man har världens finaste unge :)
Vi provar imorrn igen:)
söndag 20 november 2011
Börjar sova mindre...
Nu har vi börjat försöka få in lite rutiner här hemma, mitt mål varje dag är två sovningar per dag.
En på förmiddagen och en på eftermiddagen..
Idag gick de perfekt!
Hon sov 1,5 på förmiddagen och sen blev de kanske 40 min bara på väg hem till mamma.
Sen kämpade vi i bilen hem från mamma med att hålla henne vaken.
Det är inte det lättaste kan jag meddela, jag såg nog ganska rolig ut när jag sjöng och flummade med henne.
Men de gick! Hon va vaken tills vi kom hem sen fick hon pyjamas och välling sen har hon sovit sen 8:)
Annars vill hon gärna sova en halvtimme ungefär vid 6-7 tiden men då håller hon låda till 22-23 och det vill vi helst inte:)
Så vi försöker va världens roligaste föräldrar vid middagsdax :)
Bada är ju en favorit så de brukar bli det eller bokläsning i sina fina böcker, de gillar hon:)
Imorrn fyller Elvias farbror Anders 20 år, grattis önskar vi honom.
En på förmiddagen och en på eftermiddagen..
Idag gick de perfekt!
Hon sov 1,5 på förmiddagen och sen blev de kanske 40 min bara på väg hem till mamma.
Sen kämpade vi i bilen hem från mamma med att hålla henne vaken.
Det är inte det lättaste kan jag meddela, jag såg nog ganska rolig ut när jag sjöng och flummade med henne.
Men de gick! Hon va vaken tills vi kom hem sen fick hon pyjamas och välling sen har hon sovit sen 8:)
Annars vill hon gärna sova en halvtimme ungefär vid 6-7 tiden men då håller hon låda till 22-23 och det vill vi helst inte:)
Så vi försöker va världens roligaste föräldrar vid middagsdax :)
Bada är ju en favorit så de brukar bli det eller bokläsning i sina fina böcker, de gillar hon:)
Imorrn fyller Elvias farbror Anders 20 år, grattis önskar vi honom.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








