torsdag 24 november 2011
Mysig dag OCH rutinerna har kommit av sej själv..
Vi skulle va på tandinfo på BVC klockan 11 så vi mötte upp Linda och Axel och traskade dit.
Efter infon så gick vi till öppna förskolan och åt lunch , hade sångstund, lekte och tillslut så fikade vi:)
Elvia sov bara 30 min på förmiddagen så gissa om jag hade en trött tjej vid halv 3 när vi gick hem.
Hon sov i två timmar, sen va hon vaken till 8 och har sovit sen dess:)
En perfekt liten torsdag med andra ord!
Imorrn väntar hemmadag och hockey på kvällen.
God natt!
onsdag 23 november 2011
Face it Jennie!
Hon klarar inte dina idiotiska försök till rutiner !
Okej, hon är för liten.. Vi väntar en månad och gör ett nytt försök.
Men man är väl ingen dålig förälder för att man gör ett försök?
Fick föresten lite välbehövlig hjälp med tvätten idag ! :)
Okej, hon är för liten.. Vi väntar en månad och gör ett nytt försök.
Men man är väl ingen dålig förälder för att man gör ett försök?
Fick föresten lite välbehövlig hjälp med tvätten idag ! :)
tisdag 22 november 2011
Rutinerna fortsätter och sängen är sänkt
Hon sov mellan 20.00 och 08.00!
Wohooo... De verkar funka..
Idag fick vi lite förmiddagsbesök av Linda och Axel så nu är och var Jon ganska trött.
Hon är fortfarande rejält snorig och de tar ju också på krafterna.
Men hon har iaf sovit mellan 10.30 - 11.30 och nu sover hon igen, hoppas hon sover ordentligt nu så hon inte blir så grinig i eftermiddag.
Jag sänkte sängen idag och de va populärt:)
Hon reser sej inte själv än men hon står stadigt när jag hjälper henne upp.
Hon åt en hel burk med mat idag:)
Fått pappas aptit tror jag;)
Pasta med tomat och mozzarella bjöds det på idag, tydligen va de gott;)
Wohooo... De verkar funka..
Idag fick vi lite förmiddagsbesök av Linda och Axel så nu är och var Jon ganska trött.
Hon är fortfarande rejält snorig och de tar ju också på krafterna.
Men hon har iaf sovit mellan 10.30 - 11.30 och nu sover hon igen, hoppas hon sover ordentligt nu så hon inte blir så grinig i eftermiddag.
Jag sänkte sängen idag och de va populärt:)
Hon reser sej inte själv än men hon står stadigt när jag hjälper henne upp.
Hon åt en hel burk med mat idag:)
Fått pappas aptit tror jag;)
Pasta med tomat och mozzarella bjöds det på idag, tydligen va de gott;)
måndag 21 november 2011
Mamma- Elvia 1-0
Yes!
Jag lyckades!
Hon somnade 20.00..:)
Hon somnade i cirka 10 min på eftermiddagen när vi åkte till affären och det räckte för att hon skulle orka till 8.
Hon badade och sen en flaska välling sen sängen:)
Nu får jag ha en kväll i soffan med ensam mamma söker och sen lite syrianskt bröllop:)
Jag lyckades!
Hon somnade 20.00..:)
Hon somnade i cirka 10 min på eftermiddagen när vi åkte till affären och det räckte för att hon skulle orka till 8.
Hon badade och sen en flaska välling sen sängen:)
Nu får jag ha en kväll i soffan med ensam mamma söker och sen lite syrianskt bröllop:)
Rutiner... mm precis!
Våra rutinförsök går väl sådär.
Hittills idag har hon sovit mellan 10-11 och 13.45- 14.14...
Alltså alldeles för lite! Så nu har jag en trött och gnällig bebis som kommer vilja sova snart igen vilket kommer resultera i en vaken kväll!
Vilket kommer resultera i att hon kommer vägra sova i sin säng när vi ska sova allihop och det ger oss en lite knackligare sömn med sparkar i ansiktet och pillande i håret.
Men va gör väl det när man har världens finaste unge :)
Vi provar imorrn igen:)
Hittills idag har hon sovit mellan 10-11 och 13.45- 14.14...
Alltså alldeles för lite! Så nu har jag en trött och gnällig bebis som kommer vilja sova snart igen vilket kommer resultera i en vaken kväll!
Vilket kommer resultera i att hon kommer vägra sova i sin säng när vi ska sova allihop och det ger oss en lite knackligare sömn med sparkar i ansiktet och pillande i håret.
Men va gör väl det när man har världens finaste unge :)
Vi provar imorrn igen:)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











