Idag är det snorigt och dant här hemma..
Elvias näsa rinner 24/7 och hon är gnällig till tusen.
Jag känner mej också tung i huvudet och snuvig och frusen..
Får se vart detta bär.
Vi va på handboll på förmiddagen och efter det så åkte jag och min kära mor till Nacka forum och shoppade lite :)
Och bara till mej för ovanlighetens skull, det blev hårtofsar, hårklämma, deo och ett par höst/vinter kängor :-)
Sååå fina och välbehövligt då jag bara använder converse nu och det blir snart lite kallt.
Nu ska snart lillan sova och jag ska ta ett kurerande bad och sen sova så jag är pigg imorrn!
söndag 30 september 2012
fredag 28 september 2012
Nu är vi igång!
Nu är vardagen här med stormsteg!
Lämning- jobb-hämtning-middag-hundrastningar och gud vet allt som ska hinnas med..
Jag har inte vant mej än och tycker det är lite mycket just nu..
Elvia verkar trivas bra på sin förskola och igår kom hon hem med världens skrapsår i pannan :(
Men hon är tuff min tjej!
Hon bryr sej inte om det alls..
Lämning- jobb-hämtning-middag-hundrastningar och gud vet allt som ska hinnas med..
Jag har inte vant mej än och tycker det är lite mycket just nu..
Elvia verkar trivas bra på sin förskola och igår kom hon hem med världens skrapsår i pannan :(
Men hon är tuff min tjej!
Hon bryr sej inte om det alls..
torsdag 23 augusti 2012
Imorrn är det dags :)
Imorrn blir hon lämnad för första gången!
Det kommer bli spännande och se hur det går.. Jag kommer inta första parkett från personalrummets fönster :-)
För dom som inte vet det så jobbar jag nu på förskolan precis bredvid Elvias så jag har full överblick över hennes gård från vårt personalrum.. Inte från avdelningen vilket är väldigt skönt!
Hon har absolut inga problem att somna på kvällarna nu iaf, somnar som en stock efter en flaska välling :)
Det kommer bli spännande och se hur det går.. Jag kommer inta första parkett från personalrummets fönster :-)
För dom som inte vet det så jobbar jag nu på förskolan precis bredvid Elvias så jag har full överblick över hennes gård från vårt personalrum.. Inte från avdelningen vilket är väldigt skönt!
Hon har absolut inga problem att somna på kvällarna nu iaf, somnar som en stock efter en flaska välling :)
tisdag 21 augusti 2012
Början på något helt nytt!
Idag har Elvia börjat på dagis!
Ja, jag säger dagis fast jag jobbar inom förskolan..
Hemma och privat säger jag dagis och på jobbet säger jag förskola..
Eller hemma blandar jag faktiskt friskt.. Tänker inte så mycket på det, det blir som det blir..
Iaf så har hon haft sin första dag idag och det hade gått galant..
Hon tyckte det va så kul att hon hade jättesvårt att komma ner i varv och somna när dom kom hem..
Hon gick från 9 till efter lunch idag och imorrn ska dom stanna till två..
Det är så spännande!!
Tror Elvia kommer älska det där när hon har kommit in i det..
Jag har ju också börjat jobba förra måndagen och är heeeelt slut på kvällarna.. Men att jobba ger mej sån energi! Jag är trött på ett skönt sätt på kvällarna :-)
Jag är så stolt över Elvia! Hon har utvecklats till en underbar liten människa :-)
Idag på väg till förskolan :-)
Ja, jag säger dagis fast jag jobbar inom förskolan..
Hemma och privat säger jag dagis och på jobbet säger jag förskola..
Eller hemma blandar jag faktiskt friskt.. Tänker inte så mycket på det, det blir som det blir..
Iaf så har hon haft sin första dag idag och det hade gått galant..
Hon tyckte det va så kul att hon hade jättesvårt att komma ner i varv och somna när dom kom hem..
Hon gick från 9 till efter lunch idag och imorrn ska dom stanna till två..
Det är så spännande!!
Tror Elvia kommer älska det där när hon har kommit in i det..
Jag har ju också börjat jobba förra måndagen och är heeeelt slut på kvällarna.. Men att jobba ger mej sån energi! Jag är trött på ett skönt sätt på kvällarna :-)
Jag är så stolt över Elvia! Hon har utvecklats till en underbar liten människa :-)
Idag på väg till förskolan :-)
tisdag 8 maj 2012
Sandlådepremiär!!
Igår köpte vi Elvias första sandleksaker och idag va de premiär!
Det gick väl sådär :-)
Sanden va läskig och hon ville mest va uppe i knät.. Men lite undersökte hon den nya lite smått skrämmande miljön :-)
Det gick väl sådär :-)
Sanden va läskig och hon ville mest va uppe i knät.. Men lite undersökte hon den nya lite smått skrämmande miljön :-)
fredag 4 maj 2012
Testing
Jag bara testar lägga upp en film..
Ska snart lägga in alla fina bilder från Elvias födelsedag!
Jag är såå dålig på att lägga in bilderna från kameran i datorn..
Men håll ut!
Nångång under nästa vecka kommer dom :-)
måndag 23 april 2012
Grattis!
Grattis världens bästa, underbaraste Elvia på din första födelsedag!
Jag älskar dej så det finns inga ord!
Jag älskar dej så det finns inga ord!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










