Imorrn blir hon lämnad för första gången!
Det kommer bli spännande och se hur det går.. Jag kommer inta första parkett från personalrummets fönster :-)
För dom som inte vet det så jobbar jag nu på förskolan precis bredvid Elvias så jag har full överblick över hennes gård från vårt personalrum.. Inte från avdelningen vilket är väldigt skönt!
Hon har absolut inga problem att somna på kvällarna nu iaf, somnar som en stock efter en flaska välling :)
torsdag 23 augusti 2012
tisdag 21 augusti 2012
Början på något helt nytt!
Idag har Elvia börjat på dagis!
Ja, jag säger dagis fast jag jobbar inom förskolan..
Hemma och privat säger jag dagis och på jobbet säger jag förskola..
Eller hemma blandar jag faktiskt friskt.. Tänker inte så mycket på det, det blir som det blir..
Iaf så har hon haft sin första dag idag och det hade gått galant..
Hon tyckte det va så kul att hon hade jättesvårt att komma ner i varv och somna när dom kom hem..
Hon gick från 9 till efter lunch idag och imorrn ska dom stanna till två..
Det är så spännande!!
Tror Elvia kommer älska det där när hon har kommit in i det..
Jag har ju också börjat jobba förra måndagen och är heeeelt slut på kvällarna.. Men att jobba ger mej sån energi! Jag är trött på ett skönt sätt på kvällarna :-)
Jag är så stolt över Elvia! Hon har utvecklats till en underbar liten människa :-)
Idag på väg till förskolan :-)
Ja, jag säger dagis fast jag jobbar inom förskolan..
Hemma och privat säger jag dagis och på jobbet säger jag förskola..
Eller hemma blandar jag faktiskt friskt.. Tänker inte så mycket på det, det blir som det blir..
Iaf så har hon haft sin första dag idag och det hade gått galant..
Hon tyckte det va så kul att hon hade jättesvårt att komma ner i varv och somna när dom kom hem..
Hon gick från 9 till efter lunch idag och imorrn ska dom stanna till två..
Det är så spännande!!
Tror Elvia kommer älska det där när hon har kommit in i det..
Jag har ju också börjat jobba förra måndagen och är heeeelt slut på kvällarna.. Men att jobba ger mej sån energi! Jag är trött på ett skönt sätt på kvällarna :-)
Jag är så stolt över Elvia! Hon har utvecklats till en underbar liten människa :-)
Idag på väg till förskolan :-)
tisdag 8 maj 2012
Sandlådepremiär!!
Igår köpte vi Elvias första sandleksaker och idag va de premiär!
Det gick väl sådär :-)
Sanden va läskig och hon ville mest va uppe i knät.. Men lite undersökte hon den nya lite smått skrämmande miljön :-)
Det gick väl sådär :-)
Sanden va läskig och hon ville mest va uppe i knät.. Men lite undersökte hon den nya lite smått skrämmande miljön :-)
fredag 4 maj 2012
Testing
Jag bara testar lägga upp en film..
Ska snart lägga in alla fina bilder från Elvias födelsedag!
Jag är såå dålig på att lägga in bilderna från kameran i datorn..
Men håll ut!
Nångång under nästa vecka kommer dom :-)
måndag 23 april 2012
Grattis!
Grattis världens bästa, underbaraste Elvia på din första födelsedag!
Jag älskar dej så det finns inga ord!
Jag älskar dej så det finns inga ord!
onsdag 18 april 2012
Klätterapa!
Elvia går igenom nån slags fas just nu, det tillhör hennes utveckling.. Det vet jag !
Men det är ändå frustrerande att hon gnäller mycket.. Inte hela tiden men mycket mer än hon brukar..
Hon tappade väldigt mycket av sin gång nu när hon varit sjuk... Vilket jag skulle tycka va frustrerande för mej också.. Man märker att hon vill gå och försöker men tappar ganska fort balansen och kryper vidare och gråter.. :(
Men det blir bättre och bättre för varje dag som går :)
Jag tror hon har kommit på att hon har en egen vilja, och hon markerar om det är något hon inte vill.. Men ibland tror jag inte hon vet vad hon vill själv!
Hon vill sitta i knät men när man lyfter upp henne vill hon ner men det är inte heller bra..
Kommer ihåg att hon hade nåt liknade när hon lärde sej krypa också..
Så det beror säkert på att hon utvecklar sej..
Försöker se det positiva i hela situationen :)
Hon har också lärt sej hur man ska ta sej ner för saker som soffan och sängen :)
Om hon sitter i soffan slänger hon ner benen först.. Smart tjej! :)
Det bakas bullar för fulla muggar här just nu :)
60 stycken ska göras innan lördag :)
Men det är ändå frustrerande att hon gnäller mycket.. Inte hela tiden men mycket mer än hon brukar..
Hon tappade väldigt mycket av sin gång nu när hon varit sjuk... Vilket jag skulle tycka va frustrerande för mej också.. Man märker att hon vill gå och försöker men tappar ganska fort balansen och kryper vidare och gråter.. :(
Men det blir bättre och bättre för varje dag som går :)
Jag tror hon har kommit på att hon har en egen vilja, och hon markerar om det är något hon inte vill.. Men ibland tror jag inte hon vet vad hon vill själv!
Hon vill sitta i knät men när man lyfter upp henne vill hon ner men det är inte heller bra..
Kommer ihåg att hon hade nåt liknade när hon lärde sej krypa också..
Så det beror säkert på att hon utvecklar sej..
Försöker se det positiva i hela situationen :)
Hon har också lärt sej hur man ska ta sej ner för saker som soffan och sängen :)
Om hon sitter i soffan slänger hon ner benen först.. Smart tjej! :)
Det bakas bullar för fulla muggar här just nu :)
60 stycken ska göras innan lördag :)
måndag 16 april 2012
Sjuka veckor och bara en vecka kvar av månader
Här är det sjukt!!
Elvia har varit sjuk i två veckor nu!
Det började med virus, snorig, hostig och lite feber.. Inget konstigt med det..
Febern va borta på påskafton och jag trodde de va på bättringsvägen men sen i torsdags så vaknade hon upp efter eftermiddagsvilan och va superhet!!!
Jag tog tempen och den visade på 39,8!
På fredagen gick jag med henne till läkaren och hon hade öroninflammtion på vänster öra, öronkatarr på höger och varfylld tårkanal under vänster öga..
Hon fick en stark dos penicillin och nu tänkte vi att det måste väl räcka nu och att allt kommer bli bra fr.o.m. nu.. NOPE!
Idag vaknade hon med världens blemmor på benen.. Troligen en reaktion på infektionen och penicillinet tillsammans så nu har vi fått ett nytt penicillin som hon ska äta i tre dagar till.. Plus tavegyl om utslagen börjar klia.. Hon hade fått inflammation på andra örat också, för att toppa det hela med!
Nu ber vi om ljusare tider!
För nämligen om bara en liten vecka blir min lilla lilla bebis hela ett år!
Om en vecka kommer jag inte säga jag har en 11 månaders utan då har jag en ettåring! Stort!
Det kommer firas stort med kalas i fyra dagar..:)
Den här lilla tjejen har många nära och kära runt om kring sej och det är det som har format henne till det sociala, charmiga lilla troll hon är!
Elvia har varit sjuk i två veckor nu!
Det började med virus, snorig, hostig och lite feber.. Inget konstigt med det..
Febern va borta på påskafton och jag trodde de va på bättringsvägen men sen i torsdags så vaknade hon upp efter eftermiddagsvilan och va superhet!!!
Jag tog tempen och den visade på 39,8!
På fredagen gick jag med henne till läkaren och hon hade öroninflammtion på vänster öra, öronkatarr på höger och varfylld tårkanal under vänster öga..
Hon fick en stark dos penicillin och nu tänkte vi att det måste väl räcka nu och att allt kommer bli bra fr.o.m. nu.. NOPE!
Idag vaknade hon med världens blemmor på benen.. Troligen en reaktion på infektionen och penicillinet tillsammans så nu har vi fått ett nytt penicillin som hon ska äta i tre dagar till.. Plus tavegyl om utslagen börjar klia.. Hon hade fått inflammation på andra örat också, för att toppa det hela med!
Nu ber vi om ljusare tider!
För nämligen om bara en liten vecka blir min lilla lilla bebis hela ett år!
Om en vecka kommer jag inte säga jag har en 11 månaders utan då har jag en ettåring! Stort!
Det kommer firas stort med kalas i fyra dagar..:)
Den här lilla tjejen har många nära och kära runt om kring sej och det är det som har format henne till det sociala, charmiga lilla troll hon är!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





