onsdag 29 februari 2012

Man blir ju såå stolt i mammahjärtat!

Idag var det andra gången jag lämnade Elvia på barnpassningen på Friskis.

Sist tyckte hon att det va okej, men hon hade suttit och myst i en av tanternas knä med sin napp och trasa.

Idag däremot så hade hon lekt hela timmen och vart glad precis hela tiden..

Dom kallade henne "dockan" och sa att hon va som gjord för sånt där:)

Det går inte att beskriva känslan när man får höra sånt om sitt barn, jag blir bara så glad över att få bekräftelse att jag lyckats skapa ett tryggt barn som klarar att bli lämnad med helt främmande människor och ändå veta att jag kommer tillbaka :)

Underbart!

onsdag 22 februari 2012

Andys lekland!

Idag har vi varit med Elvias kompisar Axel och Rebecka (och givetvis deras mammor Linda och Katarina) på Andys lekland i Sickla.

Elvia va i sitt esse! Hon fullkomligt vrålade av uppspelhet hela tiden.
Hon lekte med dom mjuka kuddarna, levde rövare i bollhavet:)

Det va en hit!

Imorrn blir min lilla pärla 10 månader!
Tiden går olidligt fort faktiskt.
Vi firar hennes månadsdag med kyrkan, sen öppna förskolan för att avsluta med 10 månaderskontroll på BVC:)

onsdag 15 februari 2012

Pulkadax!!! :)

Det va väldigt kul att åka i nya pulkan tyckte Elvia :)
Lite blåsigt bara.. Hehe

måndag 13 februari 2012

Liten mix av bilder..

Vi har vart uppe hos pappa nästan hela förra veckan, jag har sjukt roliga bilder på elvia och hennes galna moster :)
Ska försöka få tid till att tömma kameran på bilder..
Har även några roliga filmer på min knäppa dotter :p

fredag 3 februari 2012

Ettan kom! Tvåan kom! Och nu har även trean kommit...:)

Nu pratar jag alltså om tredje tanden:)

Vänster HÖRNTAND uppe;)

Visste att det va en liten drakula jag fött fram :)

tisdag 24 januari 2012

Trodde aldrig jag skulle säga det här men....


Vi har idag börjat med 5 minutersmetoden!!

Elvia har sen hon började krypa och sen hon lärde sej att ställa sej upp i sängen vägrat sova där.
Hon ska bara sova PÅ mej!
Från halv 8 till läggdags har jag fått ligga i soffan utan att knappt haft möjlighet att andas typ.
Hon har vaknat av allt.
Och jag har provat lägga in henne i hennes säng men då har hon vaknat och vart klarvaken hur länge som helst.
Så idag fick jag nog, så jag gick till BVC och frågade om råd.
Hon sa att vi skulle ha samma rutiner varje kväll. Det är det viktigaste!
Vi gör nu så att först bad sen borsta tänderna, på med pyjamas och välling.
Jag läste sen en saga i vår säng och sen la jag henne i sin säng.
Jag har hittills varit inne tre gånger och lagt henne till rätta, gett henne nappen, pussat på henne och sagt "god natt jag älskar dej, vi syns imorgon"
Nu ligger hon och gör sitt "sovljud" så jag tror hon håller på att somna.
Nu återstår bara att hon ska sova hela kvällen, det har ju lixom varit det som varit problemet egentligen.
Hon har alltid sovit bra på dagen och natten, det är bara just mellan 20-22 som varit jobbig.

Vi håller tummarna! :)