fredag 30 september 2011

Vi ska ut och resa:)




På tisdag ska jag vi resa upp till pappa i Borlänge och sen på torsdag fortsätter resan mot Rättvik och där stannar vi till på söndag. Tony kommer till Rättvik på fredagkväll efter jobbet. Det är marknad i helgen så de kommer bli jätte mysigt och gå och strosa lite och äta LANGOS! Det är min och Tonys tradition:)
Men först och främst ska vi klara av tågresan till Borlänge. Känns lite svettigt men bebis, vagn, väskor och HUND!
Men men, de måste gå:)

Ikväll ska vi på hockey igen, idag är det seriepremiär mot Trångsund.
Mamma kommer och hämtar oss när hon slutar jobba så vi hinner umgås lite också.




Posted using BlogPress from my iPhone

onsdag 28 september 2011

Gungeligung













Idag gungade hon för första gången!
Det va kul men också lite läskigt:)


Posted using BlogPress from my iPhone

tisdag 27 september 2011

Full rulle

Idag började vi dagen med att gå upp tidigt för att kolla hur Elvia mådde och kolla hur hennes utslag såg ut och dom såg mycket bättre ut idag så jag ringde och bokade av läkartiden vi hade.
Tyckte de va bättre att göra så istället för att åka o sitta i ett väntrum fullt med baciller, nu när de såg bättre ut.

Sen så åt vi frukost och sen iväg på vår dagliga långpromenad bort till hundrastgården i västertorp.
Idag va vi ute i över två timmar! Jätteskönt:)

När vi kom hem åt vi lunch och sen iväg till Elvias gudmor för att fira hennes födelsedag!
Vi fick god tårta och massa mys!
Elvia tycker jätte mycket om Sofia och Edith:)

Självklart va hon tvungen att visa upp hur duktig hon är på att vända sej från rygg till mage, hon ser ut som en liten ål.
De e samma när hon sitter i mitt knä så har hon lärt sej att åla sej ur mitt grepp så nu gäller de att passa sej:)

När vi kom hem så åt vi middag och nu ligger vi i soffan och bara myser:)

En mysig dag helt enkelt <3


- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 26 september 2011

3 dagarsfeber

Elvia har haft hög feber hela helgen och igår kväll började hon få utslag på magen och imorse när vi vaknade va hon feberfri men hade sååå mycket utslag, nu har hon på hela kroppen men mest på magen.
Den ser ut så här:




Det ser hemskt ut men de verkar inte klia på henne så de är ju skönt:)
Men visst är hon lite påverkad, men de är ju inte så konstigt efter en helg med hög feber.
Idag va de föräldragrupp men vi va ju inte med såklart men vi kom i slutet för vår BVC- sköterska skulle titta på Elvias utslag så vi fick träffa dom lite iaf.
Imorrn skulle hon få vaccinsprutorna men vi fick skjuta upp det till nästa vecka.
På torsdag ska vi träffa några mammor och barn och gå till öppna förskolan, det ser jag fram emot:)

Nu håller vi tummarna att hennes utslag har blivit bättre imorrn.


- Posted using BlogPress from my iPhone

lördag 24 september 2011

ELVIA

Jag såg i en blogg jag följer att hon skrev hur hennes dotters namn uttalas och jag tänkte att jag också ska göra det.
Elvia är ju ett ovanligt namn, vad jag förstår och kan hitta finns det 11 vuxna registrerade personer i Sverige som bär det namnet, både som för- och andranamn.
Om det finns fler barn som heter det vet jag inte, nån som vet hur man gör för att ta reda på det?

Men iallafall, hennes namn uttalas ElvIa .
Alltså inte elviiiia utan med kort i.
Som det låter ELVIA.
Vi får ofta höra Elviiiia eller Elvira( dom som läser hennes namn för fort) men de ska sägas fort ELVIA! :)

Hoppas ni förstår hur jag menar:)

Hon blev ju hela 5 månader igår lillan:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

torsdag 22 september 2011

Sångstund på öppna förskolan

Japp, idag va de premiär för oss där:)
De va jätte trevligt men efter en timme började hon gnugga sej i ögonen och då va de dags att gå för oss.
Efter det sov hon ett tag och sen har hon mest känts missnöjd, förmodligen väldigt mycket intryck för en så liten.
Just i detta nu somnar hon igen, så hon är förmodligen helt slut.
Ikväll ska hon få va hos sin mormor nån timme medan jag och Tony ska ut och köra lite:)
Nu är det dags att ta tag i det där igen!
Slutade ju köra förra vintern när magen började komma i vägen plus att de blev väldigt halt och då ville jag inte riskera att krocka när jag hade nåt så värdefullt i magen.
Inga bilder från idag men bjuder på en gammal:)




- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 19 september 2011