onsdag 31 augusti 2011

Alla fantastiska presenter







Smyckeskrin som spelar musik och en katt som blivit en favorit från familjen Fernberg


Släktträd från familjen Stolpen




Tallrikset och bestick av faster Anna och Isak




Bok med djur som låter av farbror Jimmy, Hanna och Eddie




Boken tomtebobarnen av gammelfarmor Kerstin




Tallrikset med hattstugan av farfar och Bittan




Halsband med hennes månadssten av familjen Bergklint-Hall




Speldosa, tandborste, nappar, tandkräm och guldsmycke "tro,hopp och kärlek" av Sofia och Edith







Body, klänning, strumpor och smycke med hjärta av rosa stenar av Karro,Jimmy, Calle och Ingrid




Skyddsängel och "kulla" nappar av morfar och Sussi




Tavla av Robin och Malin




Nappburk och "min första lock" och "min första tand" burkar av mormor, Hasse och Micke










Jeans, tröja och strumpor av familjen Alm-Eriksson




Det finaste man kan få;) av morbror Dennis




Body och händer med hjärta av moster Nicole







Halsband med hennes namn på ena sidan och hennes födelsedatum på baksidan av farbror Anders och Michaela




Bok av farbror Jonas och Emma




Sverigefonder av faster Sandra, Per, farmor och Tommy




Fotoalbum och armband med hennes namn av familjen ohlsson




Födelsetavla med hennes namn, datum, vikt, längd och klockslag när hon föddes av gammelfarmor Ulla




Presentkort på polarn och pyret av Simon, Elin, Sixten, Fredrik, Britta, Matteus, Emil, Wilma, Marina, Niklas, Theo och Inga Britt

Jag vill tacka såå himla mycket för alla fina presenter! Alla va verkligen superfina:)
Och tack alla som kom och gjorde hennes dopdag till den bästa! Många åkte långt och det betyder mycket för oss att ni gjorde det för Elvia <3

Avslutar med min favoritbild från kyrkan.





fredag 26 augusti 2011

Lite bilder från veckan..




Redo för föräldragruppen i måndags:)




Mums med gröt




Mys med mamma <3




Vi va och kollade på handboll..




Cool i sin nya pyjamas :p




Nya snyggnappen från morbror Dennis i doppresent!




Mössan från mormor och Hasse i doppresent va liiite för stor;)




Idag är hon snygg i bodyn hon fick av gammelfarmor Kerstin när hon va nyfödd :)

tisdag 23 augusti 2011

4 månader...

..blir hon idag :)
Det har vi firat med lite nya byxor!
Fick lov att tvätta upp ett par imorse för alla va för små!
Hur snabbt växer hon?
Jo mycket kan ja säga, vägde och mätte henne igår efter föräldragruppen och hon väger nu 6130 och är 64 cm lång.

Så här ser min stora 4 månadersbebis ut idag:




- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 22 augusti 2011

Mammagris?

Idag vet jag inte riktigt va de e med min lilla tjej.
Vi va på föräldragruppen på förmiddagen och där gick allt jätte bra.
Men sen efter vi kommit hem så får jag inte lägga ifrån mej henne, hon somnar i min famn ( vilket bara det är väldigt ovanligt, hon brukar föredra att somna själv i sin säng ) och sen lägger jag ner henne i sängen men där sover hon bara korta stunder, sen ska hon upp till mej igen.
Just nu ser hon ut såhär:




Men lägger jag ifrån mej henne vaknar hon, lilla pärlan !

söndag 21 augusti 2011

Dopet

Idag är jag seeeeeg, men de hör väl till:)
Dopet va fantastiskt!
Elvia skötte sej exemplariskt, som vanligt!
Hon hickade sej igenom hela dopet, prästen sa att han aldrig varit med om det :)
Hon sa inte ett ord när hon skickades runt från famn till famn under fikat.
Sen när vi städade undan så låg hon och jollrade och skrattade för sej själv i vagnen:)
Bilder på alla presenter kommer under veckan. Hon fick så himla fina saker! Det är magiskt!

Ett speciellt tack till Karro och Jimmy för att dom hjälpte oss innan, utan er hade det aldrig gått!
Och tack Inga lill, Tommy, Sandra och Per för hjälpen med städningen efteråt.

Och tack alla som kom och förgyllde Elvias dag med solsken( fast det öste ner) och glädje!




- Posted using BlogPress from my iPhone

fredag 19 augusti 2011

onsdag 17 augusti 2011

Känner mej sjuk

Idag är jag sjukt trött fast jag sovit hela natten, jag går runt och fryser och jag har en huvudvärk på g.
Bara jag inte blir sjuk till på lördag!
Vi har varit och tittat på stugan som vi ska ha fikat i, den va jätte mysig. Känns verkligen att vi är i Dalarna:)
Bara de att de fanns plats för max 50 och vi blir närmare 70! Men dom skulle lämna några fler bord för stolar fanns det.
Vi får sitta lite trångt,finns det hjärterum, finns det stjärterum:)

Sen vi kom hem har jag i stort sett legat och vilat. Elvia åt sin andra portion potatis och majspuré.
Igår fick hon sin första, vi tjuvstartade lite:)
Hon älskade det , något svårt med tekniken bara:)



Nästa vecka ska vi utöka med gröt:)