onsdag 10 augusti 2011

Baby Semp 2

Idag har jag köpt ett paket baby Semp 2.
Det innebär att min bebis börjar närma sej en milstolpe i hennes liv; 4 MÅNADER!
När man blir 4 månader får man börja äta mat , jag upplever inte tiden sen hon föddes som 4 månader.
Har det verkligen gått så lång tid?!
Hon ammar på sin höjd 2 gånger om dagen, så den perioden i hennes och mitt liv börjar ta slut. Vilket känns som en sorg, men jag måste inse att de blev helfel med amningen. De va ingens fel, de bara blev så:/
Hon greppar saker, stackars Billy blev offer för en pussattack här om dagen.
Hon greppade tag i håret på hans öron och började suga på huvudet:) snäll som han är så gör han ingenting förutom att titta på mej med frågande hundögon:)
Hon börjar bli stor:)
Lika mycket skrämmande som heeelt underbart <3




Billy på vakt efter grannens katt som strosade omkring på tomten:)




Helt utslagen i mormors knä efter mat:)





Vår utsökta middag för kvällen; bakad potatis med skagenröra och sallad.

måndag 8 augusti 2011

Mamman dricker också vin:)

Idag får även jag dricka vin till maten:)




Mammas och pappas glas;)




Mm va gott de ska bli;)

söndag 7 augusti 2011

På väg söderut:)

Just nu sitter vi i bilen på väg mot Nyköping igen:)
Vi har vart hos bästa Karro idag för hon fyller 26 år! Grattis min vän <3
Elvia va ett underbarn som vanligt, glad och jollrig och när hon gjorde sitt sov ljud så la vi henne i soffan och sen sov hon.
Ja va ska man säga, vi fick höra otaliga gånger vilket fint och snällt barn vi har:)
Vi är otroligt bortskämda, och det tackar vi ödmjukast för.
På senaste tiden har Tony tagit otroligt mycket ansvar för Elvia och jag blir varm i hela kroppen när jag ser dom knyta an till varann. Kärleken mellan far och dotter går inte att ta fel på! Kan sitta hur länge som helst och lyssna i smyg på när dom "pratar" med varann och bara myser.
Det är livet det!

Idag provade jag min fiina klänning som jag antog va för liten nu men tänka sej, den passade:) så nu har jag klänning och skor klara till dopet. Nu är det bara Tony som måste ha några kläder:)
Mindre än två veckor kvar nu...

Ha en trevlig vecka!




- Posted using BlogPress from my iPhone

lördag 6 augusti 2011

torsdag 4 augusti 2011

Lite bilder

Nu va de längesen igen, tappat lite sugen just nu men den kommer nog tillbaka snart.
Världens finaste tjej växer och utvecklas för varje dag som går.
Bara jag just nu som får lite panik inför framtiden, känns skrämmande att hon snart kommer bli stor och kraven på mej som mamma blir större. Kommer jag klara av det? Målet är ju att uppfostra en människa med sunda värderingar om både sej själv och andra, hon ska va trygg och må bra.
Ja vet inte, mycket tankar och funderingar just nu, mitt mammasjälvförtroende är inte jätte högt just nu. Men ja antar att de e väl bara att tro på sej själv. Jag måste ju!

Lite bilder på min underbara lilla människa:)









Den här bilden är när hon är bara några dagar :



Den här ifrån i förrgår:



Samma pyjamas men större bebis:)
De här med kläder blir jag aldrig klok på, hon kan ha allt från 56 till 68, men då sitter 56 precis på gränsen och 68 är stora i ärmarna men bra på längden.
Provade dopklänningen igår och den sitter jätte bra :) börjar ju närma sej nu;)



torsdag 28 juli 2011

Adapter till vagnen:)

Igår vart de inget inlägg för de fanns absolut inget att skriva ,vi hade en riktig mamma/dotter dag och bara strosade runt hemma och busade och mös!
Togs faktiskt inte en enda bild igår, men de gör kanske inget eftersom jag tagit långt över 600 bilder på tre månader!
Oops! :) hon kommer inte sakna bilder från när hon va liten iaf;)
Idag va vi på babyland och köpte en adapter till vagnen som man kan fästa bilbarnstolen på.



Skitsmart om man typ ska åka till nån halva vägen och sen åka bil, då behöver jag inte släpa på barnstolen.
Som imorrn när ja ska till Västerhaninge så hämtar Karro mej vid pendeln och så åker vi till henne. Fantastiskt:)
Sen köpte vi en madrass till gästsängen så nån av bröderna Nyström kan sova i den imorgon natt.
Sen lite småsaker som en orkidé, två krukor och en spälsängsmadrass.
Vi måste snart köpa en större spjälsäng för våran långa dotter är snart för lång för sin lilla söta säng.

I helgen kommer jag bo hemma hos mammsen och Hasse för dom ska till Barcelona så Micke behöver nån som kan ge honom mat och nån som sover där.
Jag är där fredag och lördag och kanske söndag och Dennis tar över söndag och måndag sen kommer dom hem på tisdag:)

Nu ska vi sova och hoppas på att få lite sömn;)

Go natt!:)




tisdag 26 juli 2011

Badat pool :)

Idag fick Elvia bada i en uppblåsbar pool för första gången:)
Vi va ute hos Kicki och dom blåste upp en pool så fick hon bada.
Hon tyckte de va jätte mysigt:)
Tyvärr har jag inga bilder från det men min kusin Linda tog massa så ja hoppas hon kan skicka över dom sen.
Men här kommer lite blandade bilder från dagen:)









De är ungefär så här hon spenderar sina dagar :)

Men hon kan va vaken också, korta stunder iaf:)






Så här fint har jag gjort det på balkongen, men de kommer mera grejer snart.







Go natt!