tisdag 2 oktober 2012

En paus från vardagen

Ikväll har jag träffat min fina kusin Linda och ätit middag inne i stan.
Det var verkligen välbehövligt och nu på vägen hem får jag min älskade stund med spotify och musik på högsta volym. Jag kan verkligen sakna mina musikstunder ibland!
Att bara koppla bort omvärlden och sjunka in i musiken..
När jag jobbade i Tyresö fick jag den på dit och hemvägen men nu finns ingen tid till just det..
Men idag fick jag äntligen det :-)
Middagen med Linda gav mej precis den dos av energi som jag behöver för att orka med resten av veckan.. På torsdag åker vi till Rättvik, det ska bli sååå skönt att andas lite dalaluft och bli bortskämd med rödvin och brasa :-)

Nu ska jag hem och natta mitt vilddjur och sen bada med ansiktsmask och sen soooooova :)

Trevlig tisdag!

måndag 1 oktober 2012

Äntligen hemma

Nu är jag hemma efter mitt möte och allt har gått bra :-)
Nu är jag så trött att jag bara ska slänga ner rumpan i soffan och stanna där :)

Imorrn är min längsta dag på hela veckan och när jag har slutat så ska jag hem och rasta hund och laga mat och sen iväg och träffa kusin💜
Vi ska in till stan och fika lite och hämta ut biljetter som hon har köpt av mej :-)

Trött morgon och en lång dag!

Måndagar brukar va min kortaste dag så det brukar inte kännas allt för tungt att starta veckan MEN idag blir det jobb ända till 7.. jag slutar tre men då går jag in och hämtar Elvia sen tillbaka till jobbet med henne så får hon va med mej där till typ kvart i fyra när Tony hämtar henne. Sen har jag möte till 7 :( segt!

Tänkte inviga mina nya kängor idag men det regnar ju floder så det får nog bli gummistövlar istället.

Bjuder på en tokbild på mej och dotra från igår :-)

söndag 30 september 2012

Nacka forum

Idag är det snorigt och dant här hemma..
Elvias näsa rinner 24/7 och hon är gnällig till tusen.
Jag känner mej också tung i huvudet och snuvig och frusen..
Får se vart detta bär.
Vi va på handboll på förmiddagen och efter det så åkte jag och min kära mor till Nacka forum och shoppade lite :)
Och bara till mej för ovanlighetens skull, det blev hårtofsar, hårklämma, deo och ett par höst/vinter kängor :-)
Sååå fina och välbehövligt då jag bara använder converse nu och det blir snart lite kallt.
Nu ska snart lillan sova och jag ska ta ett kurerande bad och sen sova så jag är pigg imorrn!

fredag 28 september 2012

Nu är vi igång!

Nu är vardagen här med stormsteg!
Lämning- jobb-hämtning-middag-hundrastningar och gud vet allt som ska hinnas med..
Jag har inte vant mej än och tycker det är lite mycket just nu..
Elvia verkar trivas bra på sin förskola och igår kom hon hem med världens skrapsår i pannan :(
Men hon är tuff min tjej!
Hon bryr sej inte om det alls..

torsdag 23 augusti 2012

Imorrn är det dags :)

Imorrn blir hon lämnad för första gången!
Det kommer bli spännande och se hur det går.. Jag kommer inta första parkett från personalrummets fönster :-)
För dom som inte vet det så jobbar jag nu på förskolan precis bredvid Elvias så jag har full överblick över hennes gård från vårt personalrum.. Inte från avdelningen vilket är väldigt skönt!

Hon har absolut inga problem att somna på kvällarna nu iaf, somnar som en stock efter en flaska välling :)

tisdag 21 augusti 2012

Början på något helt nytt!

Idag har Elvia börjat på dagis!
Ja, jag säger dagis fast jag jobbar inom förskolan..
Hemma och privat säger jag dagis och på jobbet säger jag förskola..
Eller hemma blandar jag faktiskt friskt.. Tänker inte så mycket på det, det blir som det blir..

Iaf så har hon haft sin första dag idag och det hade gått galant..
Hon tyckte det va så kul att hon hade jättesvårt att komma ner i varv och somna när dom kom hem..
Hon gick från 9 till efter lunch idag och imorrn ska dom stanna till två..
Det är så spännande!!
Tror Elvia kommer älska det där när hon har kommit in i det..
Jag har ju också börjat jobba förra måndagen och är heeeelt slut på kvällarna.. Men att jobba ger mej sån energi! Jag är trött på ett skönt sätt på kvällarna :-)
Jag är så stolt över Elvia! Hon har utvecklats till en underbar liten människa :-)

Idag på väg till förskolan :-)