söndag 18 september 2011

Familjepromenad..

Igår va de ju sååå fint väder så jag och Tony tog med oss våra små och gick en långpromenad!
Vi gick till hundrastgården i Västertorp, och Billy va i sitt esse!

De va säkert 12-13 hundar där och nästan alla va STORA hundar som Billy älskar eftersom han tror själv att han e så stor=)






En väldigt härlig dag med andra ord!

Jag får skylla på kameran

Inläggen har sinat här men det beror på att jag tar alla mina bilder med kameran istället för telefonen nu.
Men jag tänkte pressa på med inlägg idag som skulle kommit under veckan.

Vi börjar med en summering av förra helgen som spenderades hemma hos mammsen i Bagarmossen.

På fredagen mös vi med musslor och vitt vin! 


På lördagen åkte vi in till stan och skulle kolla ut nån konst till mamma som hon fått rekvisition på för att hon har jobbat inom kommunen i 30 år.
Efter mååååånga turer ut och in i gallerier, det roliga va att när jag lyckats släpa in vagnen så hade hon och Micke redan kollat klart så då fick jag fint släpa ut vagnen igen.
Behöver jag säga att jag väntade utanför sen=)
Tillslut hittade hon en superfin tavla!

Medan vi va på vår konstrunda så ringde Dennis och sa att han skulle spela på Lidingö på kvällen=)
Och vi skyndade oss hem och tog bilen hem till oss och hämtade varma kläder till lillan och sen raka vägen ut.
Det va ju premiär för mej och Elvia för i år eftersom den matchen han skadade sej på såg inte vi för vi va uppe i Rättvik och förberedde vårt lilla dop=)


Hon däckade dock efter halva matchen =)

Efter matchen så åkte vi hem och åt god mat och tog ytterligare ett glas vin och tittade på UNDERBARA Mia Skäringer!
Medan Elvia och Micke va lite trötta efter en intensiv dag =)

På söndagen va de match igen!
Nu va de derby mot Nynäshamn, matchen va konstig och slutade med att domaren avbröt när de va mindre en tre minuter kvar. Märkligt!

 Älskade mamma och lillebror
Hasse , mamma och Elvia på hockey!

onsdag 7 september 2011

Lilla Billy

I måndags så släpade jag med mej både barn och hund ut till kungens kurva för att gå till veterinären med Billy.
 Det gick strålande och vilken skillnad ifrån Bagarmossen! 
Här kom veterinären på en gång, i bagis får man vänta minst en halvtimme efter bokad tid innan veterinären behagar komma in.
Hon satt ner och lyssnade på vad jag hade att säga, hur jag tyckte Billy mådde osv. 
I Bagarmossen kör dom sitt race och man är ännu mer förvirrad när man går än när man kom dit.
Billy har haft sin allergi diagnos sen 2009 och i måndags när jag gick ifrån veterinären så visste jag mer om den än jag någonsin gjort. OTROLIGT! 

Jag fick klara besked att såhär ska du göra med honom, hon visade praktiskt hur jag ska göra. 
Riktigt nöjd med Södra djursjukhuset!

Här bjuder jag på lite bilder på vår lilla prins!










Han sover alltid med kudde! 
För han är ju en prins <3

lördag 3 september 2011

Att bada är super skoj

Slängde Elvia i badet imorse och det är så kul för hon ääääälskar det..
Jag längtar så mycket till nästa sommar när vi kan åka till stranden och bada=)



 Först vart de lite gos på skötbordet


Sen bad, hon sprattlade med benen så de stänkte vatten överallt
 Efter badet somna hon gott i min famn

fredag 2 september 2011

Livet kommer aldrig bli desamma...

för jag har köpt en systemkamera, en Canon och jag är förbluffad över bilderna..
Ni kommer aldrig mer behöva se dåliga iphone bilder, eller jo de kommer ni visst men nu kommer de komma inlägg med skarpa underbara bilder..=)
Här är några av dom 175 bilder jag hunnit ta sen jag hämtade kameran halv 7 ikväll=)