tisdag 12 juli 2011

Idag är jag glaaaad:)

Gick iväg på drop in tid på BVC idag, ville kolla Elvias vikt innan ja åker till landet.
Hon vägde 5110 gram:)
I torsdags så vägde hon ju 4805, så nu fick jag äntligen lön för mödan.
Har verkligen kämpat med amningen dom här dagarna. Så nu har vi äntligen kommit fram till en bra rytm, jag ammar men lägger till ett par flaskor om dagen.
Börjar hennes vikt öka bra nu kommer jag säkert känna mej lugnare och då kanske jag kan helamma henne igen.
Känns mycket bra:)
Hon hade förresten växt på längden igen, nu är hon hela 61,5 cm lång!

Jag va uppe med tuppen imorse, ja gick upp 6 o duschade sen klippte jag av Billy allt hår och sen fick även han en dusch:)






Efter det gjorde jag dop inbjudningen och skicka iväg den, plus att jag skrivit upp allas adresser.
Sen BVC och lite handling , Elvia fick en ny nappflaska och jag en trisslott och frimärken:)
Just nu tar vi det lite lungt men snart somnar nog Elvia och då ska jag packa och förbereda avfärd:)

Har typ noll internetmottagning på landet så blir nog inget inlägg förens den 22 juli igen när ja kommer hem.



Gudomlig även fast hon e så arg:)

söndag 10 juli 2011

The moment of my Life!

Idag skrattade min dotter på RIKTIGT!!
Länge och högt och flera gånger, de va de finaste skrattet ja hört.
Känslan som infinner sej när man ser sitt barn lära sej nya saker, själv bli förvånad över vad hon kan, är det finaste en människa kan uppleva!
Jag blev rörd till tårar över att min lilla människa utvecklas från dag till dag.
Hon är det finaste jag vet, finast i världen!

Vi va ute i Ådran hos Kicka med familj idag och hade en kanondag!
Sol, SKRATT och massa mys!

Min kusin Linus med Elvia.



Och lilla kusin Felix:)


Och självklart gammelmoster Kicki:)




Nu jävlar!

Nu är viktväktar kontot återaktiverat och träningen igång:)
Imorse va ja o Elvia ute på en powerwalk och nu äter ja lite frukost.



På promenaden så såg jag de här:



Ett annorlunda sätt att sova:)

Igår fyllde Tony 28 år och det firades med grillad oxfilé med massa goa grejer till:)



Och en hemmagjord yoghurtglass..



Idag blir det en tur till gammelmoster Kicki och inte att förglömma tant Linda :)
Blir nog mysigt:)

fredag 8 juli 2011

Första badet själv:)




Ja kan ju säga att hon älskade att få bada själv:)
Innan har hon badat med mej o de har väl varit sådär kul, i 5 min sen gnäll.
Så jag köpte en sån där ställning så jag kan bada henne på dagen när hon inte e så trött.
Idag badade hon i säkert 15-20 min helt utan gnäll, bara joller och leenden hela tiden:)



Världens finaste russinfot:)

torsdag 7 juli 2011

Tråkiga besked..

Vi va på BVC idag och Elvia har inte ökat ett gram på två veckor:(
Så nu ska ja prova att ge henne mat oftare och visar inte de tillräckliga resultat måste jag ge henne lite ersättning också.
Man känner sej totalt värdelös när man inte kan ge sitt barn det hon behöver.
Lite positivt va iaf att hennes huvud hade växt sen sist, de va ju egentligen de ja va där för. Sist hade hennes huvud inte växt nånting!
Men nu väger hon 4805 gram och är 60 cm lång, alltså lång och smal än så länge.
Jag fick visa när hon låg på mage och hon hade tydligen motorik som en tremånaders så de va ju kul:)



- Posted using BlogPress from my iPhone

onsdag 6 juli 2011

Jag kastar henne!!

Elvia tycker det är superkul när jag höjer henne i luften, idag busade vi länge och då kom faktiskt det första skrattet!











tisdag 5 juli 2011

Mycket har hänt:)

Jag är ju som vanligt sämst på uppdatering men nu kommer en iaf :)
Jag har möblerat om på balkongen och det verkar uppskattas av familjens yngsta medlemmar:)






Billy har verkligen tagit Elvia till sej, han sover under hennes säng varje natt.



I lördags lämnade vi Elvia på riktigt för första gången!
Hon va med mamma och Kicki medan jag och Tony va och åt middag och va på bio.
De va jätte mysigt och Elvia hade det väldigt bra, de va nog bara jag som satt som på nålar på bion:)
Hon har fått ett helt underbart babygym av gammelmoster Kicki som hon älskar:)






Hon har även lärt sej att vända från mage till rygg:)
Det finns en till här hemma som gillade gymmet:)


Idag har Dennis varit här och gosat lite:)



Hon va helt fascinerad av ränderna på hans otroligt snygga tröja:)
Blir nog en djurgårdare av henne också:)

Sen när Dennis åkte hem så somnade hon gosigt i sin säng:)



Det här är förövrigt "Elsa minen" som jag kallar den för ja tycker hon e så extremt lik min gammelfarmor Elsas min när hon somnade i fotöljen på släktmiddagar och liknande:)